Fraktpolicy


 

Tack för att du handlar hos Hilda Stockholm. Vi är engagerade i att ge dig en riktigt bra shoppingupplevelse, inklusive snabb och pålitlig leverans. Läs igenom vår Leveranspolicy nedan:

 

Orderbehandlingstid

Alla beställningar hos Hilda Stockholm behandlas inom 3-5 dagar efter att beställningen har lagts av dig. Om en beställning görs på en helgdag, hanteras den inom 3-5 dagar näst kommande vardag. Vårt team arbetar hårt för att dina varor ska vara redo för leverans så snabbt som möjligt.

 

Frakt priser:

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar oavsätt ordervärde.

Till din postlåda eller dörr oavsätt ordervärde (PostNord) 0 SEK
Paketbox oavsätt ordervärde 0 SEK
Ombud oavsätt ordervärde 0 SEK

 

Returfrakt och övriga avgifter:

Returfrakten bekostas av dig som kund, och alla returer måste skickas tillbaka till vår leverantör utomlands (adressen hittar i vår retur, reklamation och återbetalningspolicy). Kostnaden beror på den transportör du väljer. Tullavgifter eller andra kostnader kan förekomma.. Vi rekommenderar att du använder Postnord då dem ligger bra i pris ca 160-260kr.

Returfrakt postpaket Undersök priset med den fraktleverantör du väljer
Returfrakt för varor med större vikt eller volym Undersök priset med den fraktleverantör du väljer

 

 

Fraktföretag

Vi samarbetar med pålitliga fraktföretag som DB schensker, DHL, YunExpress, City mail, PostNord eller andra lokala alternativ, beroende på din plats och vilken tjänst som är snabbast vid leveranstillfället. Vi säkerställer att ditt paket levereras säkert och snabbt till din angivna adress. Du har möjlighet att välja försäkrad frakt vid outcheckningen.

       


Leveranstid

Den typiska leveranstiden varierar mellan 5 till 12 arbetsdagar från att du fått leveransbeskedet, beroende på din plats. Många kunder får sina beställningar tidigare. Observera att leveranstiden kan påverkas av säsongsvariationer och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

Spårningsinformation

Alla beställningar skickas med ett spårningsnummer, så att du kan följa ditt paket hela vägen fram till leverans. När din beställning är behandlad och skickad får du ett e-postmeddelande med spårningsinformationen.

 

Möjliga förseningar

Vi strävar efter att leverera i tid, men oförutsedda omständigheter som tullhantering eller transportförseningar kan påverka leveranstiden. Vi uppskattar din förståelse vid sådana tillfällen. Om din leverans inte kommit inom 30 dagar efter du mottagit din orderbekräftelse kommer vi föreslå ett avdrag på köpesumman. Våra produkter tillverkas i Asien och skickas vanligtvis från länder utanför EU. Vi gör vårt bästa för att optimera processen.

 

Korrekt leveransadress

Det är du som kund som ansvarar för att korrekt leveransadress anges på din beställning. Vänligen kontrollera adressen noggrant för att undvika eventuella förseningar. Om ett paket returneras till oss på grund av felaktig eller ofullständig adress kommer vi att kontakta dig för att ordna en ny leverans, vilket kan medföra extra fraktkostnader.

 

Flera försändelser

Beroende på lagerstatus kan din beställning komma i flera försändelser. Du får separata spårningsnummer för varje leverans.

 

Kontakta oss

Om du har några frågor eller funderingar kring din beställning eller vår Leveranspolicy, tveka inte att kontakta oss på support@hildastockholm.se. Vi finns här för att hjälpa dig och se till att din shoppingupplevelse blir så smidig som möjligt.

Genom att handla hos Hilda Stockholm godkänner du de villkor som anges i denna Leveranspolicy. Vi tackar för ditt förtroende och ser fram emot att få välkomna dig tillbaka!

 

Med Vänliga hälsningar, 

Team Hilda Stockholm